loading...

jadiid

بازدید : 345
يکشنبه 18 خرداد 1399 زمان : 20:15

تیمی از محققان Technion و دانشگاه حیفا روش جدید بینایی رایانه ای را برای حل معماهای باستان شناسی تهیه کرده اند. در مقاله خود ، که از قبل روی arXiv منتشر شده است ، آنها یک الگوریتم کلی را معرفی می کنند که می تواند به طور خودکار قطعاتی از آثار باستانی را مجدداً جمع کند.


محققان در مقاله خود می نویسند: "حل پازل سالهاست که یک مشکل جذاب است." "این مناطق دارای برنامه های بیشماری است ، مانند اسناد خرد شده ، ویرایش تصویر ، زیست شناسی و باستان شناسی."

محققان در تلاشند تا ابزاری را توسعه دهند که به طور خودکار بتواند پازل ها را برای ده ها سال حل کند. اولین حل کننده محاسباتی ، که در سال 1964 معرفی شد ، توانست با معماهای نه قطعه ای مقابله کند. امروزه ، بیشترین تکنیک های مدرن برای حل پازل به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از تطبیق رنگ ، تطبیق شکل یا ترکیبی از هر دو ، روی تصاویر طبیعی کار کنند.

محققان تکنیون و دانشگاه حیفا تصمیم گرفتند که در حوزه باستان شناسی به حل معما بپردازند. در زمان کشف آنها ، اکثر اشیاء باستان شناسی در وضعیت ضعیف یا قطعه ای قرار دارند. بنابراین ، باستان شناسان به صورت دستی این قطعات را مجدداً جمع می کنند تا بتوانند آنها را بررسی کنیم. ابزارهای دید در رایانه می توانند با خودکار کردن حل معماهای باستان شناسی ، این روند دشوار و وقت گیر را بسیار ساده کنند.

طرح کلی الگوریتم. اعتبار: درچ ، تال و شیمشونی.
محققان در مقاله خود توضیح می دهند: "ما فقط بر این موضوع تمرکز می کنیم که میراث فرهنگی به عنوان یک هدف مهم در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است ، بلکه به این دلیل است که حوزه باستان شناسی محدودیت های تکنیک های رایج در حال حاضر را کشف می کند." "آثار باستان شناسی" تمیز "و" رفتار زیبایی نیستند "؛ بلکه شکسته ، فرسایش یافته ، پر سر و صدا هستند و در نهایت بسیار سخت به الگوریتم هایی که آنها را تجزیه و تحلیل می کند یا مجدداً چالش برانگیز است. یک منطقه برنامه بسیار چالش برانگیز. "

محققان رویکردی را توسعه داده اند که سه تفاوت عمده بین معماهای قطعه مربعی تصاویر طبیعی و تصاویر مصنوعات باستان شناسی را نشان می دهد ، که با سایش ، محو شدن رنگ و تداوم در ارتباط هستند. در مصنوعات باستان شناسی ، سایش اغلب شکافهایی بین قطعات ایجاد می کند و همخوانی با قطعات مجاور را دشوار می کند.



علاوه بر این ، محو شدن رنگ می تواند منجر به لبه های مات شود ، که باید از لبه ها و شیب های واقعی متمایز شوند. سرانجام ، در معماهای تصویری طبیعی با قطعات مربع ، تعداد مشخصی از تحولات در بین هر جفت قطعه وجود دارد ، اما در مصنوعات باستان شناسی ، تحولات معتبر متعلق به یک فضای مداوم است و بیشتر معماها را پیچیده می کند.

نقاشی ها با استفاده از انواع الگوهای گل و لای خشک به قطعات شکسته شدند و هر قطعه به طور تصادفی چرخانده شد. پارتیشن هندسی متفاوت است ، و همچنین الگوهای و رنگ ها. بعضی از آنها الگوهای تکراری زیادی دارند ، که حل این مثالها را دشوارتر می کند. بعضی از آنها فقط چند رنگ دارند که مناطق بزرگ را اشغال می کنند ، در حالی که برخی دیگر رنگ های متنوع تری دارند. با این وجود ، الگوریتم ما موفق به تجدید بی نظمی این نمونه ها شد. اعتبار: درچ ، تال و شیمشونی.
محققان می نویسند: "ما الگوریتم جدیدی را پیشنهاد می کنیم که این مشکلات را برطرف می کند." "این مبتنی بر چهار ایده اصلی است. اول ، برای پرداختن به سایش قطعه ، پیشنهاد می کنیم که هر قطعه را قبل از نصب مجدد استخراج کنید. این مسئله مشکل تداوم را کاهش می دهد (پیش بینی نحوه" ادامه "قطعه) که با آن روبرو هستیم. دوم ، ما یک روش نمونه گیری تحول را پیشنهاد می کنیم ، که مبتنی بر مفهوم فضای پیکربندی است ، و مخصوصاً متناسب با مشکل ما است. "

به گفته محققان ، در هسته هر حل و فصل پازل این سؤال نهفته است: چه چیزی باعث ایجاد یک مسابقه خوب می شود؟ برای پاسخ به این ، آنها از معیار جدیدی استفاده کردند که ویژگی های منحصر به فرد معماهای باستان شناسی را شامل می شود ، از جمله شکاف بین قطعات ، محو شدن رنگ ، لبه های شفاف ، طول مرزهای متناسب و تحولات نادرست. علاوه بر این ، الگوریتم آنها قطعات را بر اساس اعتماد به نفس آنها در مسابقه ، که تحت تأثیر منحصر به فرد بودن مسابقه و اندازه قطعه قرار می گیرد قرار می دهد.

محققان الگوریتم خود را بر روی ده ها مورد باستان شناسی واقعی از موزه بریتانیا و نقاشی های دیواری از کلیساها در سراسر جهان ارزیابی کردند. آنها دریافتند که عملکرد بسیار خوبی دارد و با موفقیت مجدد بخش عمده ای از این آثار باستانی شکسته شده و نقاشی های دیواری را از بین برد.

https://www.namasha.com/v/gFaRKlVT

تیمی از محققان Technion و دانشگاه حیفا روش جدید بینایی رایانه ای را برای حل معماهای باستان شناسی تهیه کرده اند. در مقاله خود ، که از قبل روی arXiv منتشر شده است ، آنها یک الگوریتم کلی را معرفی می کنند که می تواند به طور خودکار قطعاتی از آثار باستانی را مجدداً جمع کند.


محققان در مقاله خود می نویسند: "حل پازل سالهاست که یک مشکل جذاب است." "این مناطق دارای برنامه های بیشماری است ، مانند اسناد خرد شده ، ویرایش تصویر ، زیست شناسی و باستان شناسی."

محققان در تلاشند تا ابزاری را توسعه دهند که به طور خودکار بتواند پازل ها را برای ده ها سال حل کند. اولین حل کننده محاسباتی ، که در سال 1964 معرفی شد ، توانست با معماهای نه قطعه ای مقابله کند. امروزه ، بیشترین تکنیک های مدرن برای حل پازل به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از تطبیق رنگ ، تطبیق شکل یا ترکیبی از هر دو ، روی تصاویر طبیعی کار کنند.

محققان تکنیون و دانشگاه حیفا تصمیم گرفتند که در حوزه باستان شناسی به حل معما بپردازند. در زمان کشف آنها ، اکثر اشیاء باستان شناسی در وضعیت ضعیف یا قطعه ای قرار دارند. بنابراین ، باستان شناسان به صورت دستی این قطعات را مجدداً جمع می کنند تا بتوانند آنها را بررسی کنیم. ابزارهای دید در رایانه می توانند با خودکار کردن حل معماهای باستان شناسی ، این روند دشوار و وقت گیر را بسیار ساده کنند.

طرح کلی الگوریتم. اعتبار: درچ ، تال و شیمشونی.
محققان در مقاله خود توضیح می دهند: "ما فقط بر این موضوع تمرکز می کنیم که میراث فرهنگی به عنوان یک هدف مهم در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است ، بلکه به این دلیل است که حوزه باستان شناسی محدودیت های تکنیک های رایج در حال حاضر را کشف می کند." "آثار باستان شناسی" تمیز "و" رفتار زیبایی نیستند "؛ بلکه شکسته ، فرسایش یافته ، پر سر و صدا هستند و در نهایت بسیار سخت به الگوریتم هایی که آنها را تجزیه و تحلیل می کند یا مجدداً چالش برانگیز است. یک منطقه برنامه بسیار چالش برانگیز. "

محققان رویکردی را توسعه داده اند که سه تفاوت عمده بین معماهای قطعه مربعی تصاویر طبیعی و تصاویر مصنوعات باستان شناسی را نشان می دهد ، که با سایش ، محو شدن رنگ و تداوم در ارتباط هستند. در مصنوعات باستان شناسی ، سایش اغلب شکافهایی بین قطعات ایجاد می کند و همخوانی با قطعات مجاور را دشوار می کند.



علاوه بر این ، محو شدن رنگ می تواند منجر به لبه های مات شود ، که باید از لبه ها و شیب های واقعی متمایز شوند. سرانجام ، در معماهای تصویری طبیعی با قطعات مربع ، تعداد مشخصی از تحولات در بین هر جفت قطعه وجود دارد ، اما در مصنوعات باستان شناسی ، تحولات معتبر متعلق به یک فضای مداوم است و بیشتر معماها را پیچیده می کند.

نقاشی ها با استفاده از انواع الگوهای گل و لای خشک به قطعات شکسته شدند و هر قطعه به طور تصادفی چرخانده شد. پارتیشن هندسی متفاوت است ، و همچنین الگوهای و رنگ ها. بعضی از آنها الگوهای تکراری زیادی دارند ، که حل این مثالها را دشوارتر می کند. بعضی از آنها فقط چند رنگ دارند که مناطق بزرگ را اشغال می کنند ، در حالی که برخی دیگر رنگ های متنوع تری دارند. با این وجود ، الگوریتم ما موفق به تجدید بی نظمی این نمونه ها شد. اعتبار: درچ ، تال و شیمشونی.
محققان می نویسند: "ما الگوریتم جدیدی را پیشنهاد می کنیم که این مشکلات را برطرف می کند." "این مبتنی بر چهار ایده اصلی است. اول ، برای پرداختن به سایش قطعه ، پیشنهاد می کنیم که هر قطعه را قبل از نصب مجدد استخراج کنید. این مسئله مشکل تداوم را کاهش می دهد (پیش بینی نحوه" ادامه "قطعه) که با آن روبرو هستیم. دوم ، ما یک روش نمونه گیری تحول را پیشنهاد می کنیم ، که مبتنی بر مفهوم فضای پیکربندی است ، و مخصوصاً متناسب با مشکل ما است. "

به گفته محققان ، در هسته هر حل و فصل پازل این سؤال نهفته است: چه چیزی باعث ایجاد یک مسابقه خوب می شود؟ برای پاسخ به این ، آنها از معیار جدیدی استفاده کردند که ویژگی های منحصر به فرد معماهای باستان شناسی را شامل می شود ، از جمله شکاف بین قطعات ، محو شدن رنگ ، لبه های شفاف ، طول مرزهای متناسب و تحولات نادرست. علاوه بر این ، الگوریتم آنها قطعات را بر اساس اعتماد به نفس آنها در مسابقه ، که تحت تأثیر منحصر به فرد بودن مسابقه و اندازه قطعه قرار می گیرد قرار می دهد.

محققان الگوریتم خود را بر روی ده ها مورد باستان شناسی واقعی از موزه بریتانیا و نقاشی های دیواری از کلیساها در سراسر جهان ارزیابی کردند. آنها دریافتند که عملکرد بسیار خوبی دارد و با موفقیت مجدد بخش عمده ای از این آثار باستانی شکسته شده و نقاشی های دیواری را از بین برد.

https://www.namasha.com/v/gFaRKlVT

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 79
  • بازدید کلی : 8522
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی